7 September, 2011



Igår efter att jag hade slutat jobba bestämde jag mig för att åka till Kristianstad. Det var nästan lite överväldigande då jag inte har varit där mer än en gång sen jag tog studenten och nu var ju dessutom alla skolor igång vilket innebar att många lärare och elever från skolan vandrade runt.

Jag var på jakt efter lite grejer på H&M och Veromoda. Jag hittade en del men inte riktigt allt jag letade efter.
Jag skulle även försöka hitta en present till min fina svägerska, då hon fyller 30 (!) nu i veckan, men my god va svårt det var! Hittade ingenting. Eftersom hon dessutom fyller 30 känns det som om man vill ha något lite mer speciellt... Jag har ju några dagar till på mig innan det är dags så förhoppningsvis kommer jag på något!

När jag väl var i stan passade jag på att skämma bort mig lite. Köpte lite nytt smink. Denna gången blev det basgrejer.
Jag tycker nog att Make up Store har det bästa sminket, iaf för mig. I Kristianstad är de väldigt kunniga så det är alltid lätt att göra av med pengar där.
Jag köpte iaf en flytande foundation som är medeltäckande, jag tycker inte om när man har massa grejer i ansiktet men vill ändå att det ska täcka. Till det köpte jag ett puder som även går att använda som en lätt-täckande cover eller som puder ovanpå foundation. Det var lite lyster i det med vilket jag tyckte var toppen, man ser inte ut som en docka när du har tagit det på dig utan som en riktig människa.
Jag köpte även en slags primer. Jag är alltid rödare på hakan är någon annan stans i ansiktet så då tipsade hon i butiken om ett "base prep". Det ljusar upp det lite och täcker utan att man behöver täcka hela hakan med tjock consealer.

Det var ytligheter för en månad framåt!

Idag har varit en riktigt trött dag. Jag hoppas att jag och Jonathan kan gå och simma lite när han kommer hem.

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0