I´m not leaving now,

Tänk att bara få åka bort. 
Bort.
Ta det jag behöver, inte längre bry mig.
Vart ska man ta vägen när man inte längre orkar?
Vart tar man vägen när man inte vet hur?
Jag behöver ut ur mig och in i något nytt.
Eller kanske ta mig tillbaka.
Hur vet man att saker inte längre är rätt?
Jag tror allt är fel.
När dör sanningen?
När försvinner ärligheten?
Kalla nätter. Du tror att det betyder du,
fast egentligen betyder det någon annan.
Jag känner ingen sand mellan mina tår,
jag känner sand mellan dina.
Jag lämnar inte dig, det är du som har lämnat mig.
Gud, det hela är så dåligt.
Du släpper min hand, jag släpper din först.
Jag har gjort allt, jag har gjort inget.
När dör sanningen?
När försvinner ärligheten?
När försvinner du?


//illustreradtankesyn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0