Liseberg, Sofie och bussar

Helg igen. Det är inget annat än helg tycker jag. Den perfekta helgen blev väl ungefär som jag trott fast ändå inte. Min trevliga samhällslärare löste iaf mitt häxproblemsskit men min matte lärare är fortfarande ett svin. Men det orkar vi inte bry oss om nu.
Helgen var jätte mys! Verkligen. Bästa var nog, faktiskt, den lilla spontana promenaden genom stan. Jag saknar att kunna göra det. Det funkar inte riktigt på samma sätt här ute på landet. Man kan inte bara gå någonstans och sen ta en annan väg hem, det finns inte så många vägar. Fredagen blev för övrigt ganska slö men det gjorde inget. Det var rätt skönt det också. Visst hade det varit kul att gå och se "Mamma mia" men nu unnar jag Emelie och Lotta den Mor och dotter-dejten ist. Lördagen var det upp ganska tidigt för att åka till Göteborg och älskade, älskade Liseberg. Vi invigde med Balder, denna underbara skapelse som i två minuter får mig att glömma allt som heter kärlek, hat och befintlighet. Man bara skrattar. Helt underbart. Det är rätt fascinerande att du och jag t.o.m har samma "favorit karuseller". Sen att du är dålig och åker rulltrappor är ju en annan sak ;) Då synkroniserar jag med Ståhlcalle ist! Har lärt mig att äta något nytt också ! Prickigkorvmacka med stekt ägg och sallad. Fråga mig inte hur någon kom på det men gott var det iaf.
Kom hem och gjorde ett snabbt klädbyte och jag kände mig som en förväxt bäverhora i mitt nya linne... Festen var mysig. När vi kom hade de flesta gått och Johannes gick typ två minuter efter att vi anlänt. Men folket som var kvar hade kul ändå. Sen, från ingenstans, dök det upp ett par Helsingborgare i vår ålder som behövde vägbeskrivning till en fest med massa 50-åringar :s Vi följde dem en bit men sen gav jag, Calle och människan som gick i Emelies förra klass och troligen är satanist och som skulle knivhugga helsingborgarna om de kom tillbaka utan sprit vars namn jag inte kommer på xD Klockren var han iaf ! När vi kom tillbaks till Sofies hus (där vår fest var om jag inte nämnde det) var folk ganska trötta och deckade. Speciellt Robin ;p Det gick ett tag och sen kom Emelie och Amanda tillbaka men inte utan Helsingborgarna. De hade bara plockat upp lite öl på den andra festen och följde med hem till Sofie igen. Sen hände det lite ovesentliga grejer och vi gick hem framåt halv fyra. Trevlig kväll.
Söndag: Frukost med pannkakor och en otroligt "kvinnligvärk" ! Tog bussen mot skåneland 14.25 och stressade som idioter för att hinna med.
Ikväll blir det chill och mys med bror och om jag är riktigt duktig kanske jag hinner göra färdigt min engelska och ta ut hunden på en promenad.

//illustreradtankesyn

Kommentarer
Postat av: Emelie

Denna helgen var något speciellt, du är speciell hjärtat. Jag är inget alls utan dig, och älskar att läsa din blogg bara så att du vet :) <3

2008-09-27 @ 22:20:32
URL: http://emelieliksom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0