Jul,

Det blir nog ingen jul i år heller. Snön har smält och grusgången hem är tinad. Och efter att jag har sprungit halva vägen hem för ljuset som skulle hjälpa har skrämt mig förstår jag att pepparkakorna är brända. Nu fattas bara plastgranen... "All i want for chritsmas is yooooou..."   Men blöööööö, vad ironiskt. Inte tusan är det kärlek jag vill ha! Jag vill ha pengar, en lägenhet i kristianstad, en ny mp3 (inte en Ipod för det skulle inte funka med vår dator), minneskort till min kamera eftersom jag tagit sönder mitt, ett liv åt min bror och en hemresebiljett åt mina vänner, en pistol så jag kan skjuta hunden och en hov så jag kan fånga katten. Ingen slask och ingen snö. Inget tingeltangel och julskyltning med "Felize Navidad". Nej, tacka vet jag ensamheten!

Haha, usch vilken dålig lögnare jag är! Klart jag vill ha jul med gran som luktar gott och kärlek i mängder och ljus och julmusik med dåliga texter. Visst vill jag ha det, och visst vill jag ha det nu. Nog vet jag att plusgraderna är påväg men det struntar jag i. Jag ska ha jul!


Igår var jag hemma från skolan pga min förbannade rygg. Idag satt jag på en stol i drygt en timme och vred och vände på mig. Mmm, du underbara värk! Men då är det j tur att det finns vackra skolsköterskor som kan hjälpa mig! Just det...  Var tog allt kunnigt folk vägen? Jag fattar väl också att käka brufen och ligga på varmt är bra men om jag redan har provat det då? Om jag ber om hjälp vill jag ha hjälp, inte massa skötselråd för det kan jag. Det rabblar moren om dagligen. Nej, ge mig något som hjälper och ge mig det nu tack!

Önskelista 2008:
1. Snö
2. Hjälp
3. Kärlek

//illustreradtankesyn

Kommentarer
Postat av: Elin af Häglinge

Snö kan jag nog inte frambringa och inte hjälp heller med tanke på hur förvirrad jag är, men kärlek kan jag ge dig i överflöd och det hoppas jag att jag gör hela tiden.



Saknar kvällar med oss <3

2008-11-26 @ 19:47:27
URL: http://avbildadverklighet.blogg.se/
Postat av: Anna

Fler människor i världen skulle vara som du. Tänk vad underbart allt varit då.

Jag älskar dig. <3

2008-11-26 @ 21:51:24
URL: http://abstraktion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0